Pratisk info
Find svar på nogle af de praktiske spørgsmål til dit event.
Pris
Hvad koster det at booke 2alive?
Prisen afhænger af flere faktorer. Derfor skal du ringe eller sende en mail og oplyse hvor, hvornår, hvor længe og til hvad der skal spilles. Det kan ligeledes have indflydelse på prisen, hvis der er tale om et større event med mange mennesker, så der eventuelt skal kobles et lydfirma på aftalen!
PR-materiale
Kan man finde demo med 2alive på nettet?
Ja, der er demo her på siden. Pressemateriale og plakater kan fremsendes på mail eller downloades her fra siden under Presse i menulinien.
Kontrakt
Hvorfor skal der laves en kontrakt når bookingen er foretaget?
Det er altid rart at have en skriftlig aftale. Så er der mindst chance for misforståelser f.eks angående spilletidspunkt, strømforhold osv..
Ankomst
Hvor lang tid beregnes der til opstilling og er det inkluderet i spilletiden?
Som regel beregnes ca. 1½-2 timer til opstilling og lydprøver. Men hvis det er et arrangement, som kræver et større lyd & lysanlæg, som beregnes der ca. 3 timer til opstilling. Den tid der bruges til opstilling, er ikke indregnet i den aftalte spilletid.....så man kan vel sige den er gratis.;-)
Plads
Hvor meget plads skal der beregnes til udstyr o. lign?
For at kunne publikum en god oplevelse, såvel lydmæssigt som visuelt, skal der gerne beregnes 6 meter i bredden x 3 meter i dybden til lyd og lys! Er der en scene kan den evt. også benyttes, den må blot ikke være for høj og for langt væk fra publikum, og det er vigtigt at det aftales på forhånd, om en evt. scene SKAL benyttes eller ej, af hensyn til hvilken type anlæg der skal medbringes.
Spilletid
Hvor længe spiller I?
Som udgangspunkt spilles der så længe kunden ønsker det, med passende indlagte pauser. Starttidspunktet aftales altid på forhånd og herfra tæller så taxameteret for den aftalte spilletid (det vil altid fremgå af kontrakten). Ekstra spilletid kan aftales under arrangementet.
Hvis der serveres natmad o. lign, vil musikken stoppe, og sige tak for i aften, når den bliver anrettet. Man risikere at få en tam og kedelig afslutning på arrangementet hvis der spilles samtidig med, at der serveres natmad.
Styrke/volume
Nu spiller I vel ikke højt?
Jo, selvfølgelig spiller vi højt...men kun når der skal danses.:-) Det er jo ikke meningen man giver penge for at få noget god musik og så kan det ikke høres.
Dinérmusikken er meget afdæmpet. Det skal helst være sådan, at man kan føre en samtale med den der sidder på den anden side af bordet. Vi bestræber os på at være et lydtapet med så diskret baggrundsmusik som muligt.
Det forholder sig nærmest omvendt med dansemusikken. Her skal niveauet ligge så højt at, at publikum gerne vil danse: Desuden lyder det ikke særlig rart at man kan hører føderne blive slæbt hen over dansegulvet. Så her bliver der lukket godt op for sluserne.....;-)
Strøm
Hvornår er det nødvendigt med 380 /400 Volt og ikke 220 Volt til lyd og lys?
Som udgangspunkt kan vi sagtens nøjes med en almindelig stikkontakt (gerne med jord). Der skal bare helst ikke køre store strømslugere på samme fase.
Til større events medbringes mere lyd og lys. Her vil 380/400 Volt være ønskeligt.
Afregning
Hvornår skal honoraret afregnes?
Pga. bankernes håndteringsgebyr af kontanter og af regnskabstekniske årsager, er vi blevet nødsaget til at ændre vores betalingsbetingelser. Derfor afregnes honoraret i to dele. 1. delbetaling afregnes via bankoverførsel senest 3 hverdage før eventet (faktura fremsendes). 2. delbetaling afregnes kontant på dagen.
Der kan ikke afregnes med betalingskort eller MobilePay!
Optaget
Hvad gør vi hvis 2alive allerede er booket til anden side?
Så hjælper vi dig gerne med at booke et andet band eller musiker. Skriv eller ring, hvis vi skal hjælpe med at finde underholdningen til dit næste event.
Læs evt. også vores kontraktbetingelser og rider